Kenneths Reflektioner

web counter
Att vara positiv

En av mina utmaningar är att försöka att vara mer positiv. Det är sannerligen inte lätt då hinder uppstår i arbete och privatliv. Just nu är det en jobbig tid. Inte för mig personligen kanske men jag har personer i min närhet som har fått riktigt tråkiga nyheter. För det första är det svårt att veta hur jag ska möta dem i sin sorg. Jag frågade en av dem och hen sa, var bara som vanligt så slipper jag bli påmind. När jag råkar ut för sånt här, snälla läs det inte som att jag ser mig själv som offret som "råkar ut för sånt här". Det är verkligen inte så jag menar, det jag vill säga är ju att jag vill hjälpa dem men känner en stor maktlöshet då det inte finns något jag kan göra. Mina tankar är med dem hela tiden och jag hoppas på att det bästa möjliga blir lösningen.
Samtidgt tror jag att vara positiv kan hjälpa. Jag tränar därför aktivt på att vara positiv. Jag har i en tidigare blogg berättat om 21-dagars utmaningen. Det vill säga, varje dag sätter jag mig ned och skriver upp 3 positiva saker med mitt liv. Detta gör jag i 21 dagar och det sägs att hjärnan då ställer om till att fokusera på det positiva.

Som exempel vill jag ge detta: 1+1=2, 3+2=6, 4+4=8, 5+5=10, 6+5=11, 6+6=12.

Såg ni! Fem av sex räkneexempel var rätt uträknat, inte illa :)
Vad hade du reagerat på om du inte tänkt positivt? Fundera på det och kommentera gärna.
Tryck på det lilla hjärtat här nere till höger så blir jag glad och ännu mer positiv.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress