Kenneths Reflektioner

web counter
En av mina förebilder....en fantastisk kvinna
SÅ var det dags för en ny blogg igen, jag har 1,5 veckor kvar av semestern och jag vårdar mina dagar ömt. Jag är långt ifrån sysslolös då det blir en del cykling på dagarna, och nån stadstur här och där till fots. Men jag jobbar mycket med min stora passion, nämligen min egen oregistrerade (än så länge) rörelse FORCERY PRODUCTIONS. Forcery productions länkar samman mina projekt. Projekten är musikdelen med min band "Curse of Yig, Forcery, Est Lupus och Brytjärn". Sedan har jag en youtube-kanal som heter just Forcery Productions. Jag hr dessutom youtubekanaler för mina bandprojekt (man får dem automatsikt då man som artist släpper musik på som i  mitt fall Distrokid). Jag har två bokprojekt varav den ena släpps i november, den andra boken ligger i malpåse just nu. Jag gör filmer och letar min nish så jag kan utveckla min kanal. 
När man håller på med projekt som min så är problemet att promota sina verk. Som obunden artist så får man förlita sig på sina sociala medier, det är dock svårt. Alla "vänner" på sociala medier har ju sina egna liv och aktiviteter. Dock är de utländska vännerna och de som supportar mina sidor en aning bättre på detta.
Bloggen är tex större i USA och Irland än vad den är i sverige trots att jag numera bara skriver på svenska?? De gillar och delar mina bloggar ofta, ibland droppar det in en kommentar och det känns så otroligt bra att få.
Men jag ger inte upp, jag har ju tex valt en musikstil som inte tilltalar public service, nämligen hårdrocken, även där är stödet betydligt större utomlands än vad den är i sverige. I senaste rapporten så spelas min musik i 39 länder. Ok det är inte tusentals spelningar men den är spridd och det känns bra.
 
Så till min inspiratör, jag har börjat följa en kanal som heter Itchy Boots på youtube. Kanalen ägs och drivs av en kvinna vid namn Noraly Shoenmaker. Hon kommer från Amsterdam och lever i stort sett på sin mc. Hon är inne på sin 6:e säsong och just nu är hon i Colorado. Noraly finansierar sin kanal och resande med intäkterna från kanalen. Jag förstår inte att jag inte sett henne tidigare, hon har 1,34 Miljoner följare.
Jag tycker om hennes content väldigt mycket och hon är en intressant och orädd person. Hon åker tex genom Honduras mest rån-utsatta områden, hon åker över förstenad lava. Hon reser med ett leende och är aldrig oroad över var hon ska sova på natten eller var hon ska få sig en matbit. Jag känner i och för sig en sådan kvinna, hon är också totalt orädd och henne ser jag upp till mycket också.
kolla in Itchy Boots
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress