Kenneths Reflektioner

web counter
2020
2020 är snart över och detta har varit ett konstigt år. Det började bra även om vi hörde svaga rykten om viruset i Kina. Hotet blev tydligare och tydligare när nyheterna fylldes med information om dödsfall och infektioner i Italien. Våren kom och blev sedan sommar.
 
Vi pratade om social distansering och att Folkhälsomyndigheten är den som kontrollerar våra åtgärder. Själv har jag kunnat skriva och släppa mycket ny musik under året då permitteringar  blev aktuella. När hösten närmade sig vinter var det dags för den andra vågen av Covid-19. Nu blev pandemin väldigt uppenbar. Vänner blev smittade, vissa blev sjuka och andra hade bara lite "det kittlar i halsen". Tiden mellan regeringens "tydliga" begränsningar blev allt hårdare.
 
Personligen har jag reflekterat över det faktum att mitt liv inte har förändrats så mycket privat förutom att min mamma är isolerad. Det är på jobbet jag märker de flesta åtgärderna för att sakta ner smittan av viruset. Och nu litar vi på och hoppas på vaccinet. Personligen kommer jag att vänta på vaccinet tills dess att några biverkningar är kända eller okända. Oavsett vad myndigheterna och läkemedelsproducenterna säger har det faktiskt gått snabbt att utveckla vaccinet och därför har jag inte fullt förtroende för det. Men jag hoppas verkligen att det kan återställa våra liv till det normala. Med detta vill jag önska alla ett lyckligt slut och ett gott nytt år 2021.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress