Kenneths Reflektioner

web counter
Ledarskap
Ledarskap, vad är bra ledarskap? Jag tänker mycket och reflekterar över min bakgrund som chef och ledare. Idag jobbar jag inte som ledare men ränderna går inte ur och jag tar ofta en ledande roll. Du måste öva ditt ledarskap varje dag, jag brukar läsa och lyssna på föreläsningar. Naturligtvis är det sant att träningen är ett måste och det är lika sant att du aldrig blir en komplett ledare.

Du måste också ta reda på vad din främsta produkt är, mestadels är det att utbilda din personal. Tillverkning, bearbetning etc. är dedikerade till våra viktiga medarbetare.

Hur tränar du för ledarskap? Jag tror att det viktigaste instrumentet är reflektion. Du bör reflektera över varje arbetsdag du har avslutat och gå igenom reaktioner, relationer och om jag själv känner att jag gjorde rätt. Att vara konsekvent och inte avvika från din linje är också viktigt. Att hedra varumärket är en hjärtsak för mig och det är där min lojalitet ligger. Så länge varumärket och vår kund prioriteras fungerar det för mig. Naturligtvis får inget annat glömmas bort, till exempel säkerhet, kostnader osv. Min egen plan är att arbeta som chef igen och den här gången går det ännu bättre än förra gången intalar jag mig. Vi kommer att se vad framtiden kan medföra.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress