Kenneths Reflektioner

web counter
Träna din hjärna

Av en händelse så kollade jag in ett avsnitt som en svensk influenser hade laddat upp härom dagen på youtube. Influensern pratade om psykisk ohälsa (panikångest, depression etc.) och hur hen hade hanterat det utan mediciner. Influensern tipsade om en hemsida som heter Gaia.com. (Detta är inte ett samarbete, jag tipsar om sidan för att jag tycker att den är bra). Gaia.com kostar visserligen pengar men de har en filmserie som heter "Rewired" med Dr. Joe Dispenza. Han är neuroforskare. Det är väldigt intressant och handlar om konsten att genom meditation och andningsövningar kan förändra hela ditt liv. Det kanske låter underligt och kanske tror många att det är någon slags bluff. Det är dock inte så komplicerat att träna om sin hjärna. Saker av det enklare slaget som tränar om/utvecklar hjärnan är tex. lära sig ett nytt språk, resa, börja med konst av någon form och mycket mer.

 
 
 

Ett annat exempel är att som ni säkert har hört "Man kan tänka sig frisk, man kan tänka sig till att bli glad". Det är också saker som fungerar.

Ett annat exempel jag läst är att under 2 min per dag skriva ned 3 saker man är tacksam för, detta ska man göra i 21 dagar. Det som händer under dessa 21 dagar är att hjärnan kan börja/börjar då utforma ett mönster som gör att man ser världen mer positivt än att fokus blir på det negativa.

Kom ihåg, man väljer själv vad man tror på, jag väljer att tro på detta och kör just nu 21 dagar med 3 saker jag är tacksam för.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress