Kenneths Reflektioner

web counter
Vad jag skulle göra om jag blev ofantligt rik
Om jag skulle bli ofantligt rik, vad skulle jag då göra? Spontant tänker jag på massor av saker, men om jag försöker göra en lista på vad jag skulle använda min nyvunna outtömliga rikedom till så krävs det mer tankearbete.
 
Detta är vad jag kom fram till.
 
1. Göra mig själv och min familj 100% skuldfria, stort som smått så skulle jag ta bort alla utgifter för min mamma och resten av familjen. Då menar jag utgifter man kan betala bort. Jag hade betalat hyran för min mor 10 år framåt.
 
2. En dröm jag har är att bo i en timrad stuga vid en sjö långt inne i skogen. Nu med alla dessa pengar så hade jag bett Dick Bewarp bygga mig en "Cowboykåk". I denna kåk ska allt finnas, biograf, gym, en super elit studio och massor med gästrum. Ritningen hade jag gjort själv och sedan får proffsen försöka att tyda min amatörmässiga plan.
 
3. Jag hade startat ett företag för mina projekt i musik, film, författande och såklart bloggande. Och när jag ändå bygger en proffsig studio så ska jag ha all tänkbar proffsutrustning man kan tänka sig i instrument, kameror etc.
 
4. Jag hade öppnat ett hunddagis, där alla hundägare får lämna av sina fyrbenta vänner då de av någon anledning inte kan följa med sin husse och matte. På hunddagiset skulle jag anställa kompetent personal som hanterar gästerna med klass.
 
5. Jag hade startat  en rörelse som tar hand om barn som inte har eller har haft den bästa av uppväxt, i den här rörelsen ska de få känna trygghet, de ska få uppleva roliga saker och äventyr. Och här tas de emot av människor med kompetens och stora hjärtan.
 
6. Jag hade anställt eskorter, inte såna du kanske direkt tänkte på. Nej, jag skulle starta en rörelse som eskorterar dig som ska hem från krogen, du som har varit sent på bio eller du ska kanske bara ut och jogga. Om du av eget val vill känna en trygghet så ställer vårt företag upp. 
 
7. Jag hade också startat en förening för barn som vill prova på att göra musik, spela in film. De skulle få komma en heldag i veckan och få vara med personal som hjälper barnen att få klämma och känna på allt som finns i medievärlden.
 
8. Jag hade skickat min mamma och hennes väninnor på valfri semester varthelst de vill åka. Allt är betalt och de får till och med en "shoppingslant".
 
9. Jag hade donerat pengar till djurens rätt, BRIS, cancerfonden och många fler där jag känner att pengarna kan göra nytta. 
 
10. Men förmodligen hade jag fått skatta bort det mesta, i sig är det väl bra det med om jag visste att skattepengarna gick till rätt saker. Så i värsta fall får jag köpa en segelbåt, lasta den med mina rikedomar och vänner för att bara segla bort i solnedgången.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress