Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v.34: Förändring 2022 Forcery
Så var det dags för  Fem en fredag igen efter första jobbveckan efter semestern, jag är med i en utmaning som heter Fem en fredag. Den körs av Elisa (Elisamatilda).
Varje fredag svarar vi deltagare på 5 förutbestämda frågor, haka på vet jag. Lämna en kommentar på Elisas blogg så att andra kan hitta in och läsa svaren. Länka hit fler läsare också
Veckans frågor är dessa...
 
Vad är din nästa önskan för hösten?
Jag önskar att snön väntar länge innan den lägger sig. Och jag önskar att naturen exploderar i höstfärgerna, rött, gult och grönt...ett Mecka för oss som gillar att fotografera.

Vad har du fått tillräckligt av gällande sommaren?
Här håller jag med vad Elisa skrev, hon skrev klibbigheten. Jag längtar också efter svalare luft som gör att kläderna inte klibbar mot kroppen.
 
Vad är något avklarat för hösten?
Jobbstarten efter 5 veckors semester. Vet inte varför men jag får höstkänslor efter semestern oavsett klimat.

Vad är något som är på gång?
Massor med ny musik ska spelas in, jag har skrivit det mesta redan. Nya satsningar på youtube. Och med vintermörkret ökar mitt skrivande och det är bra det för jag har böcker på gång.

Vad blir en förändring i höst?
Jag funderar starkt på att börja vintercykla igen, det är besvärligt till och från beroende på temperatur och snöfall. Men det finns en charm med att klä sig varmt och slå igång belysningen på cykeln och glida iväg i mörkret.
 
Läs mer på elisamatilda.se
Paula

Cykla på vintern går väl an om man har dubbdäck? Förstår att man är extra nöjd med sig själv när man trampat en tur. Jag längtar efter lite väderomslag o tycker också att det varit bra klibbigt länge nog. Jag har tack o lov hundra meter till badbryggan så det har underlättat, kvällsdoppet är dagens höjdpunkt. Längtar också till färgexplosionen och medföljande svampexplosion

Svar: Självklart kör jag dubbat :) Jag har också nära till badbryggan, det ser jag som en lyx.
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress