Kenneths Reflektioner

web counter
Sista januari, blir det ett vinterbad?

Brr, ja jag har lovat mig själv att göra ett vinterbad en gång till i livet. Jag gjorde ett i lumpen med kläder på. Vi var tvungen att göra en korrekt anmälan till befälet för att få komma upp. Vi hade ingen bastu utan vi fick klä om till torra kläder ute på isen. Ett befäl lärde mig en bra sak, en snöklimp absorberar mycket vatten. Så om man har lugnet så kan den snöklimpen göra underverk. Bear Grylls på tv lade sig i snön om jag minns rätt, detta för att bli torr.
Vinterbad sägs ju vara hälsosamt också, fast jag spontant tänker att det måste bli en chock för hjärtat.
Vi har ett vinterbad här i Luleå, får se om jag tar mig mod att göra det igen.
Detta var sista bloggen i Januariutmaningen (31 bloggar i januari) som Madeleine Stenberg (Välkommen till en Orsakullas dalaliv i Falun!) anordnade. Det har varit roligt att blogga om förutbestämda ämnen. men nu återgår jag till att släppa en blogg på onsdagar och lördagar.
Tack och hej.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress