Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v.26 - Forcery
Så var det dags för  Fem en fredag, jag är med i en utmaning som heter Fem en fredag. Den körs av Madeleine Stenberg (saramadeleine.se) och Elisa (Elisamatilda).
Varje fredag svarar vi deltagare på 5 förutbestämda frågor, haka på vet jag. Lämna en kommentar på Elisas blogg så att Madeleine och andra kan hitta in och läsa svaren. Länka hit fler läsare också
 
Vad skulle hända om du försov dig?
Jag skulle inte göra något annolunda än om jag hade vaknat i tid. Jag tror att stressar man då så har man stressen emd sig hela dagen. Försova sig är mänskligt om det bara sker då och då.

Vad skulle du göra om du vinner storvinsten?
Då köper jag mitt lilla drömhus långt från civilisationen, där bor jag och min hund för resten av livet.
 
Vad gör du om du missar bussen?
Då går jag hem och dricker lite vatten och läser lite. Sedan går jag och tar nästa buss. Är jag någon annanstans så går jag till nästa busshållplats, och nästa igen om det finns tid.
 
Om du skulle låsa dig ute, vem kan släppa in dig?
Det kan bara vaktbolaget, mot en ersättning.
 
Vad skulle hända om du fick strömavbrott?
Då tänder jag ljus och och sitter förmodligen och muttrar för mig själv hur sårbart vårt samhälle har blivit :)
 
Läs mer på elisamatilda.se
Hanneles bokparadis

härligt när det kommer nya bussar, jag har slutat läsa tidtabeller

Svar: Ja, mer bråttom än så vill jag inte ha :)
Kenneths Reflektioner

Paula

En stuga på landet med jycken, ja så har jag bott i många år, dock inte djupt in i skogen så man inte ser en människa. Men några år bodde jag faktiskt så. Trivdes ypperligt, men sen kom verkligheten ikapp och jag var tvungen att flytta till civilisationen för att kunna försörja mig.

Svar: Jo, det är ju det där med försörjningen.
Kenneths Reflektioner

Karoleen

Med bussarna funkar det inte att bo som vi gör, man blir alldeles för begränsad tycker jag. Men har man inget val är det såklart att man anpassar sig, det finns ju inget alternativ. Ha en fin helg!

Svar: Ha en fin helg du med :)
Kenneths Reflektioner

Helen

Jag skulle också gärna bo med vovven i en stuga långt ute i skogen men som som Paula skriver så behöver man försörjning. Men skulle jag villa en storvinst så jag slapp jobba då skulle det nog bli så för mig med.

Svar: Bra val, för det handlade ju om storvinst och då är allt möjligt tänkte jag :)
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress