Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v.22
Så var det dags för  Fem en fredag, jag är med i en utmaning som heter Fem en fredag. Den körs av Madeleine Stenberg (saramadeleine.se) och Elisa (Elisamatilda).
Varje fredag svarar vi deltagare på 5 förutbestämda frågor, haka på vet jag. Lämna en kommentar på Elisas blogg så att Madeleine och andra kan hitta in och läsa svaren. Länka hit fler läsare också
 
1. Vilket ord eller fras upprepar du ofta
"Hej, det är jag - är det du?" ett väldigt korkat sätt att börja ett telefonsamtal, 
men jag tycker det är roligt med reaktionen i andra änden av telefonlinjen :)
 
2. Vad är ett album du kan lyssna på om och om igen?
Det får bli Dio - The Last in Line, det är inte det bästa albumet jag någonsin hört men det har en  speciell plats i mitt hjärta..
 
3. Vad är en historia du berättat flera gånger?
Det är när jag körde vilse i Stockholm sent en kväll, jag kom med sista flyget från Luleå och skulle med hyrbil till Södertälje, Essingeleden var avstängd och jag skulle "köra runt det". Till historien hör att jag saknar nål i min kompass, det finns till och med dem som hävdar att Reklamen för Ingo bensinmack är baserat på mig.  Nåväl, jag hittade inte E4:an och samma kväll sprang man med facklan inför OS i Aten genom Stockholm, det var rena karnevalstämningen med människor överallt och där kommer en vilsen norrlänning med hyrbil och försöker ta sig fram på Drottninggatan. Jag checkade in på hotellet 02:30 och checkade sedan ut 06:00
 
4. Vad är något du alltid beställer på ett visst ställe?
Har inte hänt ofta men kommer att hända igen, jag beställer Canneloni på Restaurang Gusto i Luleå.
 
5. Hur hoppas du helgen blir som den förra?
Jag hoppas att jag känner samma lugn och trivs med att åka ut på en cykeltur i solsken.
 
Läs mer på elisamatilda.se
Hanneles bokparadis

lät lite stressigt... kanske före GPS

Svar: Ja det var före gps, men har lyckats med liknande saker med gps också :)
Kenneths Reflektioner

Paula

Vilken kul start på ett samtal, trist att jag nästan aldrig ringer någon! Chattar med både barn och barnbarn.. Ha en skön pingsthelg på cykel. Har du tur ser du solen också

Svar: Tack så mycket, hoppas din helg också blir fin.
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress