Kenneths Reflektioner

web counter
Kreativ lust & en musikutmaning

- Betalt samarbete med Lifebutiken - 

Just nu har jag en ordentligt kreativ lust. Jag tror att det beror på att sommaren visar sig. Jag tror också att kreativiteten ökar nu när jag sover bättre och har en ny tjänst på jobbet. Det känns som om jag har ordning på allt.
Men igår satte jag mig ned och ville påbörja en ny låt med mitt projekt "Brytjärn". Brytjärn spelar heavy metal/rockmusik och texten är mer av punkkaraktär. Mina låtar handlar om raggarliv, även om det nog har gått 25 år sedan man höll sig i de kretsarna. Jag skriver gärna och helst texter om samhället eller mina personliga betraktelser. 

Så åter till i går, hur jag än försökte så kom det ingenting. Normalt när jag skriver så flödar det ur mig som rinnande vatten, men det kom nada!

Visst, jag kan gå till mina andra projekt "Est Lupus" och "Forcery" och skriva om apokalypsen och andra mörka teman. Men jag vill skriva en låt på svenska igen.
Finns det någon på bloggen som vill medverka i ett samarbete.
Du skriver texten (svenska eller engelska) och jag arrangerar och spelar in musiken, i releasen så går vi in med 50% ägarskap var. Att lyckas med musik är ju svårt och man ska ha tur så man ska nog inte förvänta sig mycket klirr i kassan. Men för många kan det vara en kul grej.
Så om någon vill prova så mailar ni texten till [email protected]
Texten ska vara byggd i följande struktur
Intro
Brygga
Vers (din text)
Pre Chorus (din text)
Chorus (din text)
Vers
Pre Chorus
Brygga
Chorus

Chorus

Hoppas någon nappar för detta kan bli kul. 😃

 

 
 
Crippa

Svenska eller engelska?

Svar: Svenska
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress