Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v.21
Så var det dags för  Fem en fredag, jag är med i en utmaning som heter Fem en fredag. Den körs av Madeleine Stenberg (saramadeleine.se) och Elisa (Elisamatilda).
Varje fredag svarar vi deltagare på 5 förutbestämda frågor, haka på vet jag. Lämna en kommentar på Elisas blogg så att Madeleine och andra kan hitta in och läsa svaren. Länka hit fler läsare också.
 
1. När var du senast helt offline?
    Det var nog vid strömavbrottet för några veckor sedan.
 
2. Vad skulle du klä ut dig till vid en maskerad?
    Jag skulle utan tvekan klä ut mig till en föråldrad och sliten rockartist.
 
3. Vilka två val behövde du senast välja mellan?
    Det var om jag skulle vara ledig idag eller om jag skulle jobba på min nya befattning (det blev att vara ledig) :).
 
4. Vad gjorde du senast i skogen?
    Jag filmade sekvenser till en kommande musikvideo.
 
5. Vilken aktivitet gör du helst ensam?
    Det jag helst gör ensam är komponerar musik, skriver eller redigerar film.
 
Läs mer på elisamatilda.se
Hanneles bokparadis

lite knepigt blir det utan dator för den används ju till mycket, senast att boka bilbesiktning...

Svar: Jo, man fattar hur beroende man är av datorn då det är strömavbrott eller stopp i wifi :)
Kenneths Reflektioner

Bokdamen

Vad spännande med att filma och komponera. Jag är offline lite varje dag, det är lite skönt och går bra ;) Ha en fortsatt skön helg.

Svar: Önskar dig en fortsatt skön helg också :)
Kenneths Reflektioner

Karoleen

Haha, föråldrad rockartist låter ju super! Perfekt förklädnad ju. Jag kan tänka mig att man kan göra något sådant när det är entemafestbockså… tex 80-tal eller 90-tal då kan man ju klä ut sig till nån rockare! Smart!

Svar: Och lätt att klä ut sig till då det finns en stereotyp redan :)
Kenneths Reflektioner

Klimakteriehäxan

Fast den som redigerar film har ofta stor nytta av ett extra par ögon ... det vet jag av egen erfarenhet!
Ute i världen är det rätt gott om män som - utan att de verkar anstränga sig - ser ut som föråldrade rockartister! Så du riskerar att inte verka utklädd alls utan bara att bli en i mängden! :-D

Svar: Jo, håller med. Men under själva redigeringen är det skönt vara själv och extra ögon kan man så klart nyttja på ett bra sätt. Stereotypen "föråldrad rockartist" är ju vida känd :)
Kenneths Reflektioner

Gerd

Klä ut dig till en föråldrad och sliten artist, låter kul. Jag vill vara troll, jag, ett snällt och busigt, ett.

Svar: Troll hade jag också kunnat platsa som :)
Kenneths Reflektioner

Hannas krypin

Föråldrad rockartist känns som det passar dig väldigt väl faktiskt. Bra val att vara ledig, hade jag också valt. Spännande med musikvideon.

Svar: Så skönt vara ledig ibland, största behållningen är att se fram emot en ledighet :)
Kenneths Reflektioner

Paula

Gillar tanken på musikvideo filmad i skogen.Skogen är inte bara Dan Andersson...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress