Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag: Minne - Forcery
Så var det dags för  Fem en fredag igen, jag är med i en utmaning som heter Fem en fredag. Den körs av Elisa (Elisamatilda).
Varje fredag svarar vi deltagare på 5 förutbestämda frågor, haka på vet jag. Lämna en kommentar på Elisas blogg så att andra kan hitta in och läsa svaren. Länka hit fler läsare också
Veckans frågor är dessa...
 
När var sista sommarkvällen?
Jag vill tro och önskar att den inte har varit ännu. Kanske kommer den i helgen?

Vad minns du av din barndoms somrar?
Jag minns att jag vaknade tidigt, sen gick jag fort till tv:n och såg sommarlov. Sedan gick jag ut och lekte till sena kvällen.
 
Hittar du tillbaka dit du sällan varit?
Så här är det, jag saknar nålen i kompassen. Jag har noll lokalsinne. På jobbet menar dem att Ingo-reklamen med killen som kör fel hela tiden är baserat på mig. Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om mina vilsekörningar bland annat. Men en kompis sa en gång "Ja du får ialla fall se mycket" :)

Vad är något du ofta har i huvudet?
Jag reflekterar hela tiden, det kan vara ett beteende jag mött, en byggnad. I övrigt så är det nog mest en sångtext eller ett gitarr-riff som jag har i huvudet.

Hur kommer du ihåg vad du ska göra?
Jaghar en planeringskalender på kylskåpet och för att komma ihåg att läsa den så har jag en tavla på toaletten där det står"Kom Ihåg!"..
 
Läs mer på elisamatilda.se
Bokdamen

Jag hoppas att det kommer fler varmare dagar än det varit nu ett tag, känts som höst för snabbt. Mitt lokalsinne är lite både och, skogen är jag hopplös på, städer kan gå bättre beroende på hur länge sen det är jag var där och hur mycket förändringar som skett, ibland är jag helt lost.

Svar: Håller med, höste ska inte vara ritkigt än...
Kenneths Reflektioner

Paula

Hjälper lappen på dass dig att komma ihåg vad du ska göra. Min sitter på kylskåpet! När jag var barn var teven också barn, inga sommarlovsprogram förekom., tyvärr. Lokalsinne har inte alla, min funkar i skogen men inte i städer. Trevlig helg, villa inte bort dig

Svar: Tack :)
Kenneths Reflektioner

Kina

Oj vad jag skrattade när jag läste dina inlägg! Tack! Jag saknar också nålen i kompassen, och jag ser framför mig hur du virrar runt i din bil. Men du kommer ju rätt till slut, eller hur?! 😆 Precis som jag! Ha en fin vecka!

Svar: Vad roligt att du gillade det :) Ha en fin vecka du med.
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress