Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v. 36: Röd tråd : Forcery
Så var det dags för  Fem en fredag igen, jag är med i en utmaning som heter Fem en fredag. Den körs av Elisa (Elisamatilda).
Varje fredag svarar vi deltagare på 5 förutbestämda frågor, haka på vet jag. Lämna en kommentar på Elisas blogg så att andra kan hitta in och läsa svaren. Länka hit fler läsare också
Veckans frågor är dessa...
 
Vad har ditt tema varit för veckan?
Temat är inte så kul, för temat under veckan har varit smärtan i min överansträngda handled, men just idag så är det fredag och både jag och handleden mår mycket bättre.

Vad avviker du sällan ifrån?
Jag avviker aldrig från min morgonruitn. Den börjar med att slå av mobilen som ringer för väckning i köket. Sedan laddar jag kaffepannan, går till studion och slår på datorn. Sedan gör jag morgonaktiviteterna i badrummet. Sedan bäddar jag sängen och ställer fram väskan. Sedan avnjuter jag kaffet i studion läsandes mail och nyheter på datorn. Sedan packar jag ned frukosten i väskan och åker till jobbet.
 
Vad har du alltid med dig?
Jag går ingenstans utan min korthållare i aluminium, mobiltelefonen och snusdosan. Och framför allt mina hörlurar så jag kan lyssna på min hårdrock såklart.

Vad kommer du ofta tillbaka till?
Jag hamnar hela tiden i tankarna rörandes musik eller reflektioner.

Vad kan du lita på i alla väder?
Att det alltid ordnar sig, hur illa det än kan vara!
 
Läs mer på elisamatilda.se
Paula

Det lät toppen med att det ordnar sig till sist, o det brukar det ju göra. I alla fall om man är optimist, och det är nog jag också för det mesta. Att lira gitarr med en ond handled kan inte funka. Överansträngning förmodar jag, vila rekommenderas hur nu det ska gå till. Önskar en trevlig helg

Svar: Jo, det är vila som gäller. Men, det ordnar sig :)Ha en riktigt trevlig helg
Kenneths Reflektioner

Hanneles bokparadis

det sista tror jag på, kan värme minska smärtan...?

Svar: Jag ska prova lite värme, tack för tipset :)
Kenneths Reflektioner

A ROOM OF MY OWN

jag tror nästan att kyla kan hjälpa också. trevligt att fundera på musik. att allting alltid ordnar sig - ja, men hur? och för vem? det kan ju ordna ssig till det sämre också

Svar: Hur det ordnar sig vet man aldrig, och det handlar om att tänka positivt!
Kenneths Reflektioner

Kina

Nej det var verkligen inget roligt tema för din vecka! Men med tanke på ditt sista svar, så ordnar det sig nog! Det är bra att vara optimist, så man slipper uppleva eventuella nederlag två gånger. På tal om ditt musikval så påminner det mig om när min son var yngre. Han fick sommarjobb som guide i stadens kyrka, och jag tänkte att jag skulle gå upp och hälsa på honom och se hur det gick. Döm om min förskräckelse när jag öppnade kyrkdörren, och hårdrocksmusiken slog emot mig! 😰Jag rusar in: Men herre gud(!) det här kan du ju inte spela i kyrkan!! och får till svar att prästen sagt att det var ok, bara han stängde av när det kom folk!! Men.....han hörde ju inte ens när jag kom! Sonen är numera 52 år, och lyssnar fortfarande på hårdrock, även om hans musiksmak har utökats en hel del. Trevlig helg!

Svar: Det var en trevlig historia :)Trevlig helg
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress