Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v. 38: Att göra - Forcery
Så var det dags för  Fem en fredag igen, jag är med i en utmaning som heter Fem en fredag. Den körs av Elisa (Elisamatilda).
Varje fredag svarar vi deltagare på 5 förutbestämda frågor, haka på vet jag. Lämna en kommentar på Elisas blogg så att andra kan hitta in och läsa svaren. Länka hit fler läsare också
Veckans frågor är dessa...
 
1. Vilka titlar har du på din att läsa-lista?
Just nu ser boklistan ut såhär 1. Drönarhjhärta av Lars Wilderäng 2. Kungshjärta av Lars Wilderäng 3. Den 13 bomben av Mats Svensson 4. De 12 majestäterna av Mats Svensson. Två ruskigt bra författare.

2. Vilka är höjdpunkterna på helgens att göra-lista?
Det är nåt som kommer att bli jobbigt men kul, jag ska se damernas och herrarnas linjelopp i Cykel-VM, det blir jobbigt för loppen går i Australien och börjar 04:15 svensk tid.

3. Vad bockade du senast av?
Det jag bockade av senast var att koppla ur min trasiga diskamaskin och ställa den i förrådet.
 
4. Vad är något du inte kommer hinna med innan veckans slut?
Jag hade tänkt göra klart en singel jag ska släppa, jag kommer inte att hinna med det för jag är inte nöjd med den ännu.

5. Vad är något ofärdigt du inte jobbat med på minst ett år?
Det är min första bok jag någonsin påbörjat, jag har lovat mig själv att skriva färdigt den innan årsskiftet. Min andra bok är dock klar.
 
Lev och må och ha en trevlig helg :)
 
Läs mer på elisamatilda.se
Paula

Så jag har en framtida författare här, spännande, vilken genre skriver du? Wilderäng har jag läst någon enstaka bok av, den andre känner jag inte till men kollade och det verkar vara spännande läsning. Jag förmodar att du har någon du känner som deltar i linjeloppen eller har du så stort intresse av cykelsporten så du offrar nattsömnen? Ha en avkopplande helg

Svar: Jag gillar postapokalyptiska storys, så det skriver jag om och gärna att det utspelar sig i norrbotten. Jag har ett sjukligt intresse av cykelsport helt enkelt :)
Kenneths Reflektioner

BP

Alltså du har lyckats med att bli klar med bok nummer 2 innan bok nummer 1 kommer ut. Det var otippat. Lars Wilderäng är en av mina absoluta favorit författare. Älskade hans bok "Stjärnklart" som med tanke på el-situationen han bli verklighet snabbare än vi önskar . Gissar att du följer hans välskrivna blogg: https://cornucopia.se/
Fotboll är min grej, men jag såg det olyckliga holländska mixed-teamet som slutade femma. Max otur där.

Kul att du kommenterade hos mig:-) Stort tack för titt-in:-)

Svar: Tack själv, fotboll är helt ok det med ::
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress