Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v. 39: Ekonomi
Så var det dags för  Fem en fredag igen, jag är med i en utmaning som heter Fem en fredag. Den körs av Elisa (Elisamatilda).
Varje fredag svarar vi deltagare på 5 förutbestämda frågor, haka på vet jag. Lämna en kommentar på Elisas blogg så att andra kan hitta in och läsa svaren. Länka hit fler läsare också
Veckans frågor är dessa...
 
1. Vad var det senaste köpet du ångrade?
Det var helt klart cheddarcheese chili som man har på hamburgare. Köp det, det är så gott...det är inte starkt alls sa en av mina vänner. Oj så fel hon hade, jag ångrar starkt det köpet för jag höll på att brinna upp i munnen :) Men "ordentlig" som jag är så åt jag upp hamburgaren.

2. Vad kostar mest i din hushållskassa?
Det är snuset, helt klart. Ska försöka sluta snart men jag har snusat i 35 år så det är inget man gör i en handvändning. men jag ska, för hälsan i första hand men också för ekonomin.

3. Vad sparar du till?
Jag sparar till ett digitalt trumset, och jag lär få spara ett tag då det setet jag suktar över är svindyrt och än så länge bara en dröm. På sikt så sparar jag till min lilla skogsstuga där jag och min framtida hund ska leva pensionärslivet.
 
4. Vad köper du mer sällan än du borde?
Det får bli grönsaker då, går alltid att köpa mer av.

5. Håller du dig till en budget?
Kort och koncist, ja det gör jag.
 
Lev och må och ha en trevlig helg :)
 
Läs mer på elisamatilda.se
Hannele

snus kostar förmögenhet... tur att jag aldrig haft råd till sånt 🙂

Svar: Ett bra val, att inte börja med...
Kenneths Reflektioner

Bokdamen

Grönsaker köper jag ofta men jag är ohejdad vegetarian;)

Svar: Bra för dig :)
Kenneths Reflektioner

BP

Då jag är gift med en engelsman så har jag lärt mig att dissa alla "olyckliga" varianter av Cheddar som INTE är tillverkade i England...
Jag rökte till för två år sedan. Då hade jag rökt i över 40 år. Trodde det skulle vara skitsvårt att sluta, men det gick hur lätt som helst utan hjälpmedel alltså. Så om jag lyckades så för dy lyckas tycker jag.

Svar: Intressant, jag ska göra ett ärligt försök :)
Kenneths Reflektioner

Paula

Jag slutade röka för tolv år sedan efter jag fått konstaterat täppt halspulsåder. Bästa medicinen sa läkaren. Jag tog hjälp av ett preparat som heter Champix. man äter tabletter och trappar ner rökningen successivt. Funkade jättebra, tappade röksuget helt. Funkar dock inte på alla...Grönsaker har blivit så dyra så det drar jag tyvärr ner på. Digitalt trumset låter spännande, lycka till med sparandet

Svar: Champix, tack för tipset. Det ska jag kolla upp.
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress