Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v.33: Laga efter la(ä)g(e)
Hej
Sista semesterdagen och det är fredag. Därför är det dags för Elisamtildas Fem en fredag, detta är frågorna och mina svar.
 
1. Om du kunde ändra en lag, vilken skulle det vara och hur?
 
2. Har du någon gång brutit mot lagen?
 
3. När såg du senast något olagligt?
 
4. Vilken lag skulle du införa om du kunde? 
 
5. Vilket lag hejar du på?
 
Mina svar: 
1. Jag skulle ändra på lagen om telefonförsäljare (om det finns en sådan), har de ringt en gång och blivit nekade så får de inte ringa igen.
 
2. I mina yngre dagar har jag kanske ful-laddat ned en film.
 
3. Det ser jag varje dag, särskilt i trafiken med fortkörning etc.
 
4. Oj, det finns många lagar jag vill införa. Jag skulle införa körkort för att få ha husdjur, det är alldeles för många djur som far illa idag.
 
5. Som norrbottning är jag något så ovanligt som AIK:are (Och då menar jag inte Skellefteå)
 
Om du vill läsa andras svar på frågorna så går du till...Länk
 
 
Klimakteriehäxan

Körkort för att ha djur är faktiskt ingen dum ide alls! (ibland har jag tänkt att det borde krävas körkort för att ha mobil också ...)
Tror att brott som begås i trafiken är oräkneliga. Vem kör inte lite för fort ibland?

Svar: Ja, mobillagen den hade behövts den med :)
Kenneths Reflektioner

A ROOM OF MY OWN

ibland kan jag tycka att det skulle behövas kör kort för att få ha barn. och för att få sköta om äldre. cykjlister på trottoarerna är ett otyg

Svar: Ja, tyvärr finns det många ansvarslösa själar.
Kenneths Reflektioner

christian

Ooops...håller du inte på det rätta AIK?!? Besynnerligt....
Laddat ner musik olagligt å brände cd-skivor har jag gjort.
Trafikförseelser ska vi bara inte tala om, borde finnas mängder med trafikpoliser ute, vad pengar man skulle få in till statskassan!
Ha en bra fredag!

Svar: Det är ju precis det jag gör :) Det rätta AIK Ha en bra fredag du med
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress