Kenneths Reflektioner

web counter
Fem en fredag v.34 - Hemma bäst
Hej
Det är fredag och helgen börjar.
Dags att svara på Elisamatildas "Fem en fredag" med ämnet - Hemma bäst., veckans frågor är.
 
1. På hur många ställen har du bott?
 
2. Vad är det bästa och sämsta med där du bor?
 
3. Var skulle du vilja ha ett andra hem?
 
4. Hur vill du inte bo?
 
5. Vilken förändring vill du göra hemma?
 
Mina svar på frågorna blir...
 
1. För många för att räkna upp, men städerna är Piteå, Boden, Zwolle (en kort period) och Luleå där jag bor nu.
 
2. Det bästa med Luleå är att jag känner mig hemma här och jag vill ha 4 årstider på riktigt., det sämsta med Luleå är att det finns ett storstadskomplex hos en del.
 
3. Jag skulle vilja ha ett andra hem någonstans på den norska kusten, vackrare vyer får man leta efter.
 
4. Jag vill inte bo där jag känner mig otrygg.
 
5. Jag skulle vilja bygga om min studio till en riktig proffsstudio.
 
Sådär, hoppas svaren roar. På onsdag kommer min nästa blogg. I onsdags skrev jag om hur min musikkarriär har tagitFem en  fart på riktigt den senaste veckan :)
 
Kolla in Elisamatildas sida och läs hennes och de andra bloggarnas svar.
 
Trevlig helg.
Klimakteriehäxan

Luleå är fint!

Svar: Jaså, du har varit här? J, vi har mycket att bjuda på. :)
Kenneths Reflektioner

Hanneles bokparadis

gillar också alla årstider fast snö lite sällsynt i Göteborg. Sonens familj flyttade till Jämtland.
Känner mig inte otrygg.

Svar: Ja, det ska vara vit jul, röd höst, kvittrande vår och grön sommar :)
Kenneths Reflektioner

Kina

Vill också ha våra fyra årstider, fast jag skulle vilja göra om dom lite. Skulle önska att det var mer snö på vintern och inte bara slask och plask. Men vintern ska inte vara så lång. Knoppningen på våren får gärna ta lite tid innan sommaren slår ut i full blom. Och sedan det häftigaste av allt hösten och dess underbara färger.
Tryggheten är enormt viktig. Både i husen/kvarteren där man bor, och i samhället i övrigt!
Ha en fin helg!

Svar: Detsamma, ha en fin helg
Kenneths Reflektioner

A ROOM OF MY OWN

en torr, kort och kall vinter. våren får gärna ta tid på sig och komma lite pö om pö. liksom sommaren. hösten kan vara lång, solig och färgstark. trygghet vill en gärna ha, men det verkar vara svårt. ett andra hem på den norska kusten borde väl inte vara omöjligt.

Svar: Mmm den färgstarka hösten, min favoritårstid när det gäller fotografering
Kenneths Reflektioner

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress